Δευτέρα 13 Μαϊ 2024

Who's Online

Now online:
  • 26 guests


Respect Freeride Event - Σαλαμίνα 26.10.06

Προσοχή: ανοίγει σε νέο παράθυρο. PDFΕκτύπωσηE-mail

News - Ανακοινώσεις

Κείμενο : Κωνσταντίνος Πουλόπουλος

(Γιατί ο σεβασμός κερδίζεται με έργα και όχι με λόγια)

 

Την Κυριακή 26 Οκτωβρίου ο ΓΝΟ Σαλαμίνας και η εταιρία Kassimatis Cycling κεντρικοί αντιπρόσωποι των εταιριών της Specialized, Marzocchi και Mongoose τριών εκ των μεγαλύτερων εταιριών ορεινής ποδηλασίας ,διοργάνωσαν αγώνα cross country στην περιοχή Κανάκια στη Σαλαμίνα.Το μέρος είναι ορεινό με πυκνή βλάστηση πεύκων στους πρόποδες μιας κατηφορικής κλιμακωτής πλαγιάς σε κοντινή απόσταση από τη θάλασσα.

 

Ο open αγώνας cross country λοιπόν, πήγε πολύ καλά με 124 συμμετοχές με φιλικό και όχι καθαρά ανταγωνιστικό κλίμα, με αθλητές και διοργανωτές να φεύγουν ευχαριστημένοι και χαρούμενοι, πραγματικά περίεργο για τα ελληνικά δεδομένα όπου συνήθως η ανοργανωσιά, τα νεύρα και η γκρίνια επικρατούν της όποιας καλής διάθεσης.

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τις φωτογραφίες του event

Αρκετά όμως με τον αγώνα. Ας αναφερθούμε λοιπόν στην έκπληξη που επεφύλαξαν στους ανυποψίαστους cross country αθλητές, διοργανωτές και θεατές οι “τρελοί” του Mountain Bike.

 

Η ομάδα Respect η οποία ασχολείται με downhill, dirt jumping,ή κατά τους μυημένους freeride, στα πλαίσια της αρχής μιας πολλά υποσχόμενης συνεργασίας με τους αντιπροσώπους της Specialized- Marzocchi στην Ελλάδα, έδωσε το παρθενικό οργανωμένο στίγμα της με την οργάνωση, σχεδιασμό, κατασκευή και εκτέλεση επικίνδυνων freeride stunts και αλμάτων σε μια μίνι - freeride διαδρομή 100 περίπου μέτρων.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Η Respect πραγματοποίησε τη διαδρομή με τη βοήθεια του ΓΝΟ Σαλαμίνας και την αντιπροσωπεία της Specialized οι οποίοι παραχώρησαν μια ολόκληρη κλιμακωτή πλαγιά βουνού (με διαδοχικές πεζούλες – step down) και αρκετά ξύλα σαν πρώτη ύλη για την κατασκευή των stunts της διαδρομής. Μια πολύ θετική κίνηση των αρχών της Σαλαμίνας που φανερώνει πόσο θετικά βλέπουν οι άνθρωποι και αρχές της επαρχίας τέτοιου είδους διοργανώσεις και μας θυμίζουν την κάθετη και αρνητική αντιμετώπιση που έχουν ανάλογες διοργανώσεις και events σε ανάλογους δασικούς χώρους στην Αθήνα. Καλό θα ήταν οι τοπικές αρχές και οι αθλητικοί σύλλογοι της Αθήνας να αφυπνιστούν και να πάρουν ως παράδειγμα την κίνηση αυτής της διοργάνωσης στη Σαλαμίνα.

 

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Δύο μέλη της Respect λοιπόν ο Κωνσταντίνος Πουλόπουλος και ο Κάρολος Ευσταθίου κατασκεύασαν τελευταία στιγμή, την προηγούμενη μέρα του αγώνα με τη βοήθεια των ντόπιων τη “μίνι” freeride διαδρομή που θα συνόδευε τη διοργάνωση του cross country αγώνα. Μπορεί η διαδρομή να ήταν “μίνι” (100 περίπου μέτρων) αλλά ήταν πολύ απαιτητική και δύσκολη αφού το μέγεθος, η επικινδυνότητα και η τεχνική δυσκολία των stunts (αλμάτων) ήταν ένα βήμα πιο μπροστά από ότι έχει γίνει ως τώρα στην Ελλάδα.

 

Τη διαδρομή λοιπόν από την κορυφή μέχρι τη βάση αποτελούσαν στην αρχή ένα πολύ κατηφορικό downhill κομμάτι (roll in) που έδινε αρκετή φόρα για να διασχίσει ο αναβάτης-freerider μια ξύλινη κομμένη γέφυρα μήκους 8 μέτρων και πλάτους μόλις ενός. Η γέφυρα τον έστελνε από ένα ύψος 3,5 μέτρων να διασχίσει “εναέρια” ένα δρόμο πλάτους 6 μέτρων και να προσγειωθεί σε χωμάτινη πολύ κατηφορική πλαγιά. Αυτού του είδους τα stunts λέγονται road gaps και η δυσκολία τους είναι ότι ο ποδηλάτης δε μπορεί να τα δοκιμάσει μερικές φορές μέχρι να τα πετύχει. Πρέπει να τα “καθαρίσει” με την πρώτη προσπάθεια (one of). Και αυτό γιατί ένας λάθος υπολογισμός ταχύτητας ή ένα φρενάρισμα την τελευταία στιγμή, μπορεί να φέρει τον αναβάτη σε πρόσκρουση με το flat επίπεδο μέρος του δρόμου ή φρενάροντας να χάσει την ισορροπία του και να πέσει από την πολύ στενή γέφυρα ενός μέτρου και ύψους 3,5 μέτρων στα πλάγια μαζί με το ποδήλατο. Και ας αφήσουμε καλύτερα την περιγραφή των συνεπειών, που θα έχει ο αναβάτης σε περίπτωση που αναπτύξει περισσότερη ταχύτητα από την οποία χρειάζεται, στη φαντασία μας…

 

Η ομορφιά και η πρόκληση λοιπόν τέτοιου είδους stunt, είναι ότι ο επίδοξος αναβάτης πρέπει να οργανώσει έτσι την προσπάθειά του για επίτευξη του άλματος ελέγχοντας τις κινήσεις του σώματός του, την ταχύτητα του ποδηλάτου αλλά και το φόβο και την αδρεναλίνη του που πολλές φορές χτυπάει κόκκινα με αποτέλεσμα να υπερισχύει της λογικής οδηγώντας τον αναβάτη σε άγαρμπες αντανακλαστικές κινήσεις που τον φέρνουν εκτός σωστής εναέριας φόρμας με κωμική αλλά πολλές φορές τραγική κατάληξη.

 

Μετά από αυτό το road gap το οποίο η ομάδα της Respect αλλά και οι φίλοι τους κατάφεραν να περάσουν ακόμα και με την τοποθέτηση ενός jeep αυτοκινήτου από κάτω σαν εμπόδιο, παρακάτω στην πλαγιά είχε τοποθετηθεί ξύλινη ράμπα (άλμα) της Respect η οποία “έστελνε” τον αναβάτη σε ένα αρκετά μακρύ αλλά και ψηλό άλμα (speed jump) ανάμεσα σε δύο δέντρα σε κοντινή απόσταση το ένα με το άλλο σε προσγείωση μακριά μεν αλλά με μικρή κλίση.

 

Τέλος από τον πιο πάνω δρόμο ξεκινούσε μία αρκετά απότομη ξύλινη ράμπα (άλμα) που βρισκόταν σε γωνία 90 μοιρών με την πλαγιά της προσγείωσης. Η απότομη ράμπα “έστελνε” τον αναβάτη ψηλά ,ο οποίος έπρεπε να στρίψει το σώμα του και το ποδήλατο 90μοίρες για να καταφέρει να προσγειωθεί σε κατηφορική πλαγιά πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο που ήταν τοποθετημένο το άλμα.Το άλμα κατασκεύασε ο Danny κατά τη διάρκεια του cross country αγώνα παρακαλώ και κυριολεκτικά μέσα στη διαδρομή του αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένας από τους διαγωνιζομένους ποδηλάτες αθλητές του cross country δε διαμαρτυρήθηκε, πολλοί από τους οποίους επικροτούσαν τις προσπάθειες των “τρελών” που περνούσαν πάνω από τα κεφάλια τους!

 

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Όταν τελείωσε και η παραμικρή λεπτομέρεια στην κατασκευή των stunts και καθαρίστηκε και η πιο μικρή πετρούλα που θα ενοχλούσε στην προσγείωση, οι αναβάτες της Respect Kωνσταντίνος Πουλόπουλος (K.OS), Κάρολος Εύσταθιου, Κωνσταντίνος Πολατίδης καθώς και οι φίλοι τους Thomas Christofic, Γιάννης Κορφιάτης και Danniel Bolda (DANNY) άρχισαν να τεστάρουν τη διαδρομή δοκιμάζοντας τα stunts.

 

Τα άλματα απαιτούσαν αρκετά καλή γνώση του αντικειμένου ποδήλατο και καλή ψυχολογική και τεχνική προετοιμασία. Μετά τις επιτυχείς πρώτες προσπάθειες η νευρικότητα έφυγε και οι freeriders άρχισαν να προσθέτουν στυλ στις προσπάθειές τους ανοίγοντας σιγά-σιγά την ατζέντα τους με κόλπα όπως tables- moto whips- one hand tables- xups- no foot- suicides.

 

Μετά το τέλος των απονομών του cross country αγώνα οι περισσότεροι των παρευρισκομένων και των αθλητών μαζεύτηκαν γύρω από τη freeride διαδρομή της Respect και φωτογράφιζαν και χειροκροτούσαν την κάθε προσπάθεια των αναβατών. Αυτό οδήγησε τους αναβάτες στο να προσφέρουν καλύτερο θέαμα πιέζοντας τους εαυτούς τους για καλύτερο στυλ και κόλπα.

 

Τα χειροκροτήματα και οι παροτρύνσεις του κόσμου και των ανθρώπων της Specialized καθώς και η αρετή και το κέφι των αναβατών της Respect και των φίλων τους που διαδέχονταν ο ένας τον άλλο στη freeride διαδρομή θύμισαν έστω και για λίγο freeride διοργανώσεις και contests που γίνονται μόνο στο εξωτερικό, δίνοντας την ευκαιρία στους “τρελούς” freeriders να ξεμυτίσουν από τον κύκλο τους και να προβάλλουν το σπορ τους σε ένα ευρύτερο κοινό ποδηλατών.

 

Καθ’ όλη τη διάρκεια του “show”, είχαμε μόνο δύο ατυχήματα (τούμπες) του Danny και του Κώστα, που ευτυχώς δεν έσπασαν τίποτα (ράγισαν μόνο, Danny περαστικά) και σηκώθηκαν με χειροκροτήματα. Οι “τούμπες” έδωσαν και ένα ρεαλιστικό μάθημα στο απαίδευτο μάτι του ενθουσιώδη θεατή ότι τα stunts που βλέπουν στην τηλεόραση και στα περιοδικά κρύβουν πραγματικό κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα του αναβάτη και των θεατών, καθώς και ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί να είναι ευαίσθητο αλλά αντέχει αρκετά στις καταπονήσεις και στα χτυπήματα.Τα “εργαλεία” των αναβατών, τα ποδήλατα που χρησιμοποιούνται για τέτοιου είδους stunts και καταβάσεις (downhill) είναι φτιαγμένα ειδικά να αντέχουν και αυτά σε μεγάλες καταπονήσεις.

 

Οι αντιπρόσωπος της Specialized στην Ελλάδα παραχώρησε στη Respect ένα σκελετό τέτοιου ποδηλάτου μοντέλου Specialized Demo 8 για χρήση downhill-freeride με πίσω ανάρτηση 8 ιντσών. Ο Πολατίδης το “έντυσε” με πιρούνι Mazocchi Shiver 200 mm ζάντες Halo Combat και περιφερειακό εξοπλισμό από Spesialized. Το τερατάκι έκανε την παρθενική του “βόλτα” στη freeride διαδρομή και η αντοχή του τεσταρίστηκε στο maximum από τους αναβάτες της Respect. Το demo 8 έρχεται στην Ελλάδα μόνο σαν σκελετός και είναι ένα από τα top of the range της εταιρίας ιδανικό για σκληρή χρήση downhill και extreme freeride ή για να το τοποθετήσετε στο σαλόνι σας και να καμαρώνετε το πρωτοποριακό design του πλαισίου του, με το μοναδικό διπλό πίσω ψαλίδι, τις καλοφτιαγμένες κολλήσεις του αλουμινένιου πλαισίου του και το σκούρο ανοδιώμενο καφετί (ano brown) χρώμα του.

 

Στο μέλλον όλη η γκάμα των ποδηλάτων downhill & dirt jump της Specialized μέσω του Team Respect, θα μπορεί όποιος επιθυμεί να δοκιμάζει σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο κατόπιν επικοινωνίας με τους αντιπροσώπους της εταιρίας Kassimatis Cycling και με τους αναβάτες της Respect.

 

Τα ξαναλέμε στο επόμενο eventaki παρουσίαση της Respect, ως τότε μπορείτε να βγάλετε το ποδήλατό σας από την αποθήκη και να το καβαλήσετε για μια ελεύθερη βόλτα (freeride) και ας είναι και παιδικό.